13.5.09

Alcança [Quan el mal bé t']

Ones de pressió als meus timpans que parlen de: testing Spotify
A la pelu m'han dit: 'la legge della curvaaaaaa' que diu Capossela
Cojón de sastre: Antonio Vega



Deien que tres cents anys eren massa per a reclamar res. Però, com diferencien la invasió romana de la guerra civil espanyola? El passat és per a mi tot equidistant. És allò que ocorregué abans de nàixer, una divergència puntual nascuda de la fe en els relats amb una densitat d'events infinita allà on comença la vertadera línia temporal. El passat està ahí en allargar el braç, a vint-i-sis anys de distància.

I porta Antròpic per nom, deien.



I en eixes estem. Ale! Garchando, que ací n'hi ha per a tots: teleféricorl nui! Nui! Salut i neules!

3 comentaris:

Vicent ha dit...

Ei, perdona que profane el teu blog, però un dubte em recorre les venes, arran de les teues últimes entrades (no entenc cap d'elles) i de l'enllaç que ens vas passar (molt bo, per cert!)...

Continues essent blaveret? O ja t'has fet una miqueta "panca"?

Amb això de què ets dolçainer...



Salut, i xerrem divendres!

Piqui.

Denkersaugetier ha dit...

:D

Què cabró...

jaja

El problema amb tú és que mai se sap si esperes una resposta seriosa :P

Sempre m'ha agradat fer d'advocat del diable, per això a físiques me tocava el paper de blaveret :)

A banda he de dir que estava còmode, més que res perquè, encara que en el fons mai he dubtat de veres de la unitat de la llengua digam que ho veig com una cosa de convicció personal [ja saps, fé, quelcom irracional, 'adoctrinament' en alguns casos i mogudes d'eixes, una cosa que sents dins que ha de ser així] abans que com una qüestió tan científica com ens han venut. La filologia està també molt polititzada no? Ok, és més complexe que resumir-ho en una frase però hi ha moltíssim d'opinió i d'orientació en la filologia, diferents enfocs o corrents de pensament, un fum de casos concrets a altres països en contradicció entre ells, normes que apropen una llengua a una altra o que podrien fer que s'allunyaren. Punts de vista que s'han de triar.
És per això que tampoc m'ix urticària si em plantege la possibilitat d'altres 'ordenacions' com a un joc i que no em bull la sang si a altres persones els naix de dins el punt de vista oposat vist que les raons que se donen per a crear esta normativa són, de vegades, tan personals. Com a exemple pots cercar el blog de Gabriel Bibiloni, filòleg mallorquí. Normalment publica ahi les propostes que fa i és interessant vore com realment la llengua es crea, està creant-se ara mateixa i continua sent objecte de debat i revisió. [Quan ens permetran el lo neutre, l'aixina i estes coses de blaverets? :P]
D'altra banda sí que em desagrada un poc ixa sensació de que parlar oriental és parlar culte. Inclús dins l'estàndar pots triar formes valencianes! Com a exemple: dissabte a la mani d'ACPV, que vaig anar a tocar, no se quin intel·lectual [uff... què cosica em dona eixa paraula] saludava al públic dient "som aquí per..." :O "Som aquí"? Però bé... Cascú és cascú :P

M'estic anant de mare i he de treballar. Bé, xorrades tot... Ja fa temps que llig el fòrum este de valencianisme.com. Hi ha gent molt interessant ahí, hi ha també algun fanàtic que altre i algun blaveret moderat que fa de minoria per a donar color [també algun troll de tant en tant] però en general reina el bon trellat i molt de respecte. Parlen de la llengua [assumint la unitat com a principi], parlen dels símbols [en línies generals estan intentant recuperar els símbols que són ben nostres i que tanta mala imatge tenen dins els cercles extrems panques] i coses d'eixe estil. Valencianisme de construcció diuen. A vore si és de veres. Recuperem la nostra cultura, tota, i després ja debatirem quin és el país i on posem les fronteres que això a mi m'avorrix.

quin rotllu t'ha sultat oi?

Denkersaugetier ha dit...

Ah, i lo de no entendre el blog és normal. Basta que quan jo el lligca me recorde la idea que no volia oblidar i per això deixí escrita... :P