2.4.08

Bangla

Ones de pressió als meus timpans que parlen de: L'amore [Sonohra]
Cel·luloide fresc: Beowulf, Expiación, mitja part de Zeitgeist, Danische Delikatessen, Noi Albinoi, Elizabeth: The golden age.

Cojón de sastre: Cataláunicos



Esta vegada sé el seu nom, fonèticament s'anomenava Jaim.

A l'andana se m'apropà per a demanar-me informació del que va a Verona i se quedà a raonar. Ell era de Bangalore i me va preguntar diverses vegades si me molestava que em parlara. Me demanà la professió de mon pare, tal volta perquè volia contar-me la del seu, que era ex-diplomàtic de Bangladesh a Libia.

Me digué en un anglès pobríssim que era enginyer electrònic i treballava on se talla el marbre però no vaig preguntar-li quin era el seu càrrec, tenia 26 anys i era musulmà sunní, com la major part al seu país. Me digué que jo era la primera persona que li parlava amb naturalitat i que això era perquè ambdós érem estrangers, que els italians l'havien ignorat els 3 mesos que ja duia ací.

Aixina me parlà, amb veu alta i sense por. Me donà les gràcies moltes vegades abans d'anar-se'n i un paquet de xiclets per a la meua amiga i arribat a Vicenza se n'abaixà.

No me considere especialment sociable simplement per continuar una justa conversació i per suposat no menys xenòfob que el menjapizzes caracalzone mitjà. Per sort esta vegada me resultarà difícil traure lliçons simplistes bipolars, tal volta perquè no vaig ser capaç de determinar des de quina esfera me parlava eixe jove.

Tantes classes com estrangers, hi ha.

[Actualització: Hui al treball ha vingut un senyor que reparava material del sector en què treballem. Ha dit que era espanyol per a justificar el seu roin italià. Al parlar-li jo en la de Castella m'ha contestat, sorprès, que era de Barcelona, amb un accent romanès o albanès i una falta de gramàtica que tirava d'esquenes. Tantes estratègies de màrqueting com nacionalitats prohibides també.]


I no ho vaig dir perquè mira, però a la fira del llibre antic me vaig agenciar per 3 eurets el joc de rol de James Bond de la desapareguda Joc Internacional tapa durrra! i El Libro de Arena del grosso. I no ho vaig dir tampoc, puretillas, però ara que trobe una Polaroid per 5 eurets en el mercadet va i no se troben ja els carrets ni ací ni allà. Al que tinga recàrregues de la i-zone que m'envie una només per a provar-la ganyans! Amics, per errors logístics no postejaré fotos en una temporadeta. Esperem curta! Ale jambos. Salut i musicalidades!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

hola
podias traducirlo en varios idiomas,asi lo entenderiamos mas personas

gracias

Denkersaugetier ha dit...

La verdad es que sería bonito pero sinceramente no tengo tanto tiempo para ponerme a hacer un trabajo que me resultaría aburrido.

Por otra parte, siendo castellanohablante, no debería resultarte demasiado difícil entenderlo. ¡Anímate y aprende algo de valenciano, y si tienes dudas pregunta!


Gracias amigo Anónimo