10.12.06

Heimat ['Debo a la conjunción de un espejo y una enciclopedia...']

Ones de pressió als meus tímpans que parlen de: Los jaivas, Illapu y Los tres
A la pelu m'han dit: 'Die Erasmi Leute aus Aachen trinken immer Pils. JAWOHL'


A la coincidència de dos factors dec, per ventura, el meu lleuger sentiment nacionalista. Ara que cada persona que conec fa un poc més menuda la terra d'on he vingut els consagre.

D'una banda la curiositat, la gana, inherent a l'home, de viatjar pel sol disfrut d'altres formes, concepcions, humors. El dret a fer-ho amb decència cultural, d'èsser sintomàticament conscient del viatge per eixa sensació de llunyania que mai fuig, el dret a que siga inevitable. La certessa de que eixe plaer, eixa fam d'altritud, la podran gaudir també els que després vindran.

D'altra la seguretat, la fe en la seguretat, de que la humanitat és invariant sota traslacions personals, és a dir, que en la primera raó jo sóc ells i ells són jo.

La primera és un dret que em pertany, la segona l'exten als demés [ens culturalment dotats i amb possibilitat d'interacció s'entén]. La unió d'ambdós força una mínima dosi d'estima per allò propi
i m'obliga a romandre com sóc, per a que els altres vegen satisfeta també sa gana de diversitat.

No és sols per mi, és també per ells.

Per ací rebé. La setmana passada va ser el cumple d'Henrik i ferem la gran festa. Ahir nàrem a Koln a vore el mercadet i vaig pujar a la catedral. El divendres de matinet arrive a València. Llàstima perquè me perd la festa de Nadal del dia 16. Qui me manà a mi comprar tan prompte el viatge?!? Per cert acabe de llegir que ha mort Pinotxet, toca escoltar Illapu.