10.2.06

Taxonomia

Ones de presió als meus tímpans que parlen de: el más allá
A la pelu m'han dit:tid nah'm ulep al A


Com tants altres nascuts baix el signe de Sankhara-dukkha estic cridat per alguna arcaica directriu a ser príncep. Com tants altres hauré de dominar la bèstia Leviatà que batega dins meu i que amb arítmica intermitència me mostra animal davant els semblants, nascuts també baix el signe de Sankhara-dukkha. Transporte, involuntari però conscient, algun alè que m'empenta a transmetre el signe en un exercici de repetició que ve, trobe, des de l'harmònic primordial; i en eixe alè m'està manat sentir l'amargura intrínseca de l'existència, la imperdurabilitat. Altres com jo i jo hem sigut tocats amb la vara de la curiositat, amb la de la manufactura, amb la de l'enveja, amb la de la compassió. La vara de la raó ens ha fregat, lleument i ja més que a les altres Cases, i per ella ara comprenem.

Entenc el deute que tinc, el pacte que vaig fer, el camí que he de seguir i la maledicció que als nascuts baix l'ombra del meu signe afecta, a saber, la indagació en preguntes de solució vetada -la curvatura de línies rectes en circumferències eternes-.

Sóc, per haver nascut baix el signe de Sankhara-dukkha, d'una Casa àulica. Des d'altres signes se'ns anomena Denkersäugetier, entre nosaltres, però, preferim el mot d'Ésser Humà.